راهنمای خرید کافئین

راهنمای خرید کافئین

برای راهنمای خرید کافئین به عنوان یک مکمل ورزشی باید ابتدا با این ماده بیشتر آشنایی پیدا کنیم. همانطور که میدانیم و اکثر ما پیش زمینه ای ذهنی درباره این محصول داریم، کافئین یک داروی روانگردان است که اثر محرک قدرتمندی بر سیستم عصبی مرکزی دارد. به طور طبیعی در قهوه، چای و شکلات یافت می‌شود، اما به برخی از نوشابه‌های گازدار (مانند کولا)، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و شات‌های انرژی‌زا نیز اضافه می‌شود. مردم اغلب از نوشیدنی‌های حاوی کافئین برای کمک به بازگرداندن هوشیاری و بیداری یا کاهش خواب‌آلودگی هنگام احساس خستگی ذهنی استفاده می‌کنند.

با این حال کافئین همچنین به صورت پودر خالص نیز موجود است و در برخی از مکمل‌های غذایی که ادعا می‌کنند باعث کاهش وزن یا افزایش انرژی می‌شوند (مانند قبل از تمرین) یافت می‌شود. علاوه بر این، این ماده در برخی از داروهای بدون نسخه که برای تسکین درد استفاده می‌شوند، نیز یافت می‌شود و در داروهای تجویزی که برای درمان مشکلات تنفسی در نوزادان نارس استفاده می‌شوند.

به طور کلی این ماده پس از مصرف، به سرعت بر روی سیستم عصبی مرکزی اثر می‌گذارد و چندین اثر کوتاه‌مدت از جمله افزایش ضربان قلب، فشار خون و برون ده ادرار را ایجاد می‌کند. با این حال، با استفاده منظم روزانه، این علائم کافئین معمولاً کمتر مشخص می شوند و در دوزهای مناسب می توانید مفید نیز باشد. در ادامه این متن به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

بهترین مکمل‌های کافئین چه فوایدی دارند؟

در این راهنمای خرید کافئین نیاز به ذکر است که این ماده هوشیاری و بیداری را بازیابی می کند و خواب آلودگی را در هنگام خستگی ذهنی کاهش می دهد. همچنین چندین جنبه از عملکرد شناختی – دقت، استدلال، حافظه، زمان واکنش، توجه، و غیره – را در طول وظایف شناختی و/یا فیزیکی بهبود می بخشد، به همین دلیل است که افراد به عنوان یک مکمل برای ورزش هم از آن استفاده می کنند.

این دسته از مکمل ها همچنین می تواند به تسکین درد کمک کند. به عنوان مثال، هنگامی که کافئین به داروهای ضد درد (تسکین دهنده درد) مانند استامینوفن (همچنین به عنوان پاراستامول) یا ایبوپروفن اضافه می شود، یک بهبود کوچک اما از نظر بالینی معنی دار در درد وجود دارد.

این مکمل می تواند میزان اکسیداسیون چربی کل بدن را، هم در حالت استراحت و هم در حین ورزش، افزایش دهد، و مصرف انرژی روزانه را افزایش دهد، اما این اثرات ناچیز است، با این حال تأثیر آن بر تنظیم اشتها و دریافت انرژی کمتر واضح است و بسته به عواملی مانند زمان و دوز متفاوت است. در نتیجه، نقش آن در کاهش وزن خیلی موثر نیست و بیشتر برای مدیریت و کنترل آن کاربرد دارد.

اما محصولات حاوی کافئین طور گسترده ای در ورزش استفاده می شوند. زیرا این ماده می تواند عملکرد هوازی و بی هوازی را در افراد آموزش دیده و تمرین نکرده بهبود بخشد. به عنوان مثال، زمانی که قبل یا در حین ورزش مصرف شود، اثراتی در بهبود استقامت هوازی، قدرت بی هوازی، سرعت دویدن، استقامت عضلانی، قدرت عضلانی دارد. این اثرات در طیف وسیعی از ورزش‌ها (دویدن، دوچرخه‌سواری، و شنا و غیره) از جمله ورزش‌های تیمی مبتنی بر مهارت (مانند بسکتبال، فوتبال، و غیره) مفید واقع می شوند. علاوه بر این، زمانی که مکمل کافئین را قبل و/یا در طول ورزش مصرف شود، ممکن است عملکردهای شناختی مانند توجه، زمان واکنش، حافظه و احساس خستگی را نیز بهبود بخشد. اما در مجموع بیشتر برای افزایش انرژی بدن شما کاربرد دارد.

ویژگی های بهترین قرص کافئین برای بدنسازی چیست؟

کافئین با بدن شما چه می کند؟ کافئین به خوبی توسط بدن جذب می شود و اثرات کوتاه مدت آن معمولا بین 5 تا 30 دقیقه پس از مصرف آن مشاهده می شود. این اثرات می تواند شامل افزایش تنفس و ضربان قلب و افزایش هوشیاری ذهنی و انرژی فیزیکی باشد. با توجه به مزایایی که دارد، این دسته از محصولات به شکل مکمل، از جمله قرص نیز تهیه شده اند. قرص های کافئین را می توان از هر یک از منابع طبیعی کافئین از جمله گیاه قهوه، چای و کاکائو به دست آورد. فرآیند استخراج کافئین می تواند متفاوت باشد، اما اساساً ماده گیاهی به خوبی آسیاب می شود و از یک حلال برای حل کردن کافئین استفاده می شود. در این راهنمای خرید کافئین به ویژگی های مهمی که یک قرص خوب باید داشته باشد می پردازیم. اول اینکه در نظر داشته باشید این قرص ها هوشیاری را افزایش می دهند، به زمان واکنش کمک می کنند و به حفظ تمرکز کمک می کنند. از این رو، قرص ها برای مسابقات مهم یا لحظات اوج ایده آل هستند. اگر هوس قهوه، چای یا سایر نوشیدنی های حاوی کافئین ندارید، ایده آل است. همچنین استقامت عضلانی، سرعت حرکت و قدرت عضلانی، دوی سرعت، پرش و پرتاب را همراه با سایر نتایج مختلف هوازی و بی هوازی افزایش می دهد.

قرص کافئین انرژی زا چیست؟

قرص های کافئین به عنوان یک کمک هوشیاری برای کمک به بیدار ماندن در هنگام تجربه خواب آلودگی یا خستگی یا ضعف غیر معمول استفاده می شود. اما باید همواره در نظر داشته باشید که از این دارو به عنوان جایگزین خواب استفاده نکنید. این قرص‌ها می‌توانند با توجه به دستورالعمل‌های بسته و مشاوره با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی استفاده شوند، بی‌خطر باشند. برخی افراد ممکن است از محصولات فقط برای افزایش انرژی استفاده کنند. با این حال، دیگران ممکن است از آنها برای کمک به عملکرد ورزشی خود استفاده کنند.

راهنمای خرید کافئین

این دسته از مکمل ها می‌توانند برای استفاده هایی نظیر تمرکز ذهنی و یا اهداف فیزیکی و رزشی مورد استفاده قرار بگیرند، و تا زمانی که در دوز مجاز مصرف شود، بی‌خطر باشند. برخی افراد ممکن است از محصولات فقط برای افزایش انرژی استفاده کنند. با این حال، دیگران ممکن است از آنها برای کمک به عملکرد ورزشی خود استفاده کنند. در نهایت توجه به این نکته مهم است که شما باید محصولات را از فروشگاهی معتبر و ضمانت اصالت کالا تهیه کنید. فروشگاه جزیره مکمل به عنوان مرجعی معتبر می تواند به شما در این امر کمک کند. برای خرید انواع مکمل های مورد نیاز خود به فروشگاه جزیره مکمل مراجعه کنید.

👉ممنون که امتیاز میدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
question
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!